شرح وظایف دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی

  • تهیه و تنظیم برنامه های اجرایی نظارت و بازرسی از عملکرد شرکت های تامین کننده خدمات و اپراتورهای دولتی و غیردولتی و تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی و گمرکات حوزه ICT کشور؛
  • بررسی نظارت و ارزیابی و تحلیل عملکرد تعهدات اپراتور فعال در حوزه شبکه سیار و ثابت پستی و دفاتر پیشخوان دولت و تولیدات حوزه ICT و گمرکات کشور و انعکاس نتایج به اپراتورها و مبادی ذیربط؛
  • تدوین و بازنگری آئین نامه ها و دستورالعمل های نظارتی؛
  • بررسی و ارزیابی عملکرد ادارات کل مناطق سازمان در زمینه های مرتبط با حوزه ارتباطی؛
  • نظارت بر کیفیت ارایه خدمات در شبکه اپراتورهای ثابت و سیار پستی و دفاتر پیشخوان دولت با تدوین برنامه های توسعه شامل خرید، نصب، راه اندازی تجهیزات، نگهداری، پشتیبانی فنی و آموزش های تخصصی در زمینه های مرتبط؛
  • بررسی های مبانی و راهکارهای قانونی و رویه ها و دستورالعمل های عملیاتی مشخص در زمینه مبارزه با تخلفات در خصوص ارایه دهندگان خدمات ارتباطی و اپراتورهای دولتی و غیردولتی و همکاری با قضات و نیروهای نظامی در زمینه نحوه برخورد با جرایم و تخلفات در چارچوب ضوابط و مقررات؛
  • نظارت کلان بر نحوه برنامه ریزی، توسعه، نصب و راه اندازی و ارایه خدمات و کیفیت خدمات شبکه های طرح خدمات اجباری؛
  • تحقیق، بررسی و شناسایی موارد حمایتی سازمان از حقوق مشترکین و استفاده کنندگان از تجهیزات و خدمات ارتباطی پستی و نظارت بر موافقتنامه های سطح خدمات (SLA) ارتباطی و تضمین کیفیت (QV) و حسن اجرای آن و همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین مقررات و دستورالعمل های مرتبط بر نظارت مستمر بر اعمال صحیح آنها؛
  • نظارت بر فرآیندها، عملکرد حوزه های مرتبط با تائید نمونه، صدور مجوز و ترخیص تجهیزات در گمرکات کشور؛
  • بررسی و ارزیابی شکایات و گزارشات واصله در زمینه سرویس های ارتباطی و تطبیق آنها با دستورالعمل های مربوطه؛
  • تحلیل و بررسی گزارشات ورود و خروج تجهیزات در حوزه گمرکات مرتبط با تجهیزات بخش ICT و عملکرد اپراتورها و ارایه کنندگان خدمات در استفاده از توانمندی داخلی در راستای حمایت از تولید داخلی؛
  • شناسایی شرکت ها و نظارت بر وضعیت تولیدات حوزه ICT در جهت حمایت از تولیدات داخلی و حداکثر استفاده از تولیدات داخلی در بخش ICT؛
  • بررسی و تعیین فعالیت غیرمجاز و تخلفات و اعمال مقررات از جمله اعمال جرائم در زمینه عدم اجرای تعهدات مطابق با مفاد نامه ها و مصوبات کمیسیون به اپراتورهای فعال در حوزه؛
  • نظارت دقیق بر رقابت اپراتورها طبق مقررات، آئین نامه ها، جدول های تعرقه و نرخ های کلیه خدمات ارتباطی و کیفیت اتصال متقابل اپراتورها؛
  • ارایه پیشنهاد برای اصلاح قوانین، مصوبات و مقررات پستی، مخابراتی و ارتباطی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت؛
  • بررسی و نظارت بر کیفیت ارایه سرویس های ارزش افزوده و اجرای طرح اضطراری شبکه اپراتورها.
 

نظرخواهی تخصصی

Powered by Tetis PORTAL