کلیه مشترکین سرویس های ارتباطی ثابت، سیار و پست می توانند با یکی از روش های زیر نسبت به ثبت شکایت خود از اپراتورهای دارنده پروانه از سازمان و ارائه دهندگان خدمات حوزه ICT اقدام نمایند:
1. ورود به پایگاه اینترنتی http://۱۹۵.cra.ir
2. برقراری تماس با مرکز تماس (call center) شماره تلفن ۱۹۵ و یا ارسال فایل صوتی به شماره مذکور
3. ارسال شکایت خود به پست الکترونیک 195supportcra.ir
4. شماره گیری کد #۱۹۵*
ارائه این خدمت به صورت
الکترونیکی می باشد.
1. ثبت شکایت در
"سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)"
و یا تماس تلفنی با شماره 195؛
2. بررسی شکایت توسط دارنده پروانه مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن (حداقل ۳ روز کاری و حداکثر ۱۴ روز کاری با توجه به مصداق شکایت ثبت شده)؛
3. دریافت نتیجه بررسی شکایت و ثبت درخواست تجدید نظر اول در سامانه در صورت عدم رضایت شاکی؛
4. بررسی مجدد شکایت توسط کارشناسان سازمان؛
5. دریافت نتیجه بررسی شکایت تجدید نظر شده و ثبت درخواست تجدید نظر دوم در سامانه در صورت عدم رضایت شاکی؛
6. بررسی مجدد شکایت توسط سازمان و ارسال پاسخ نهایی؛
7. پایان رسیدگی به شکایت و دریافت پیامک شرکت در نظرسنجی نحوه ارائه خدمت.
|
|
هر مشترک به منظور انجام فرآیند پاسخگویی به شکایات ابتدا لازم است نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرم های مربوطه خود در سامانه اقدام نموده تا پس از تایید صلاحیت متقاضی، نسبت به رسیدگی به درخواست ایشان توسط اپراتور اقدام گردد. برای ثبت اطلاعات متقاضی لازم است مراحل ذیل انجام شود:
۱. مراجعه به پورتال سازمان به نشانی www.cra.ir؛
۲. انتخاب لینک سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در پورتال سازمان؛
۳ .پس از باز شدن صفحه جدید انتخاب لینک ثبت درخواست و باز کردن فرمهای شماره ۱و ۲ ثبت درخواست و مشخصات فردی؛
۴. درج مشخصات فردی و موضوع و نوع شکایت و اینکه مربوط به چه حوزه ای می باشد انتخاب نوع شکایت، نوع پروانه، نام اپراتور، استان، شهر، موضوع شکایت مورد نظر شاکی و ارائه مستندات موجود؛
۵. مطالعه راهنمای سامانه؛
۶. تکمیل اطلاعات مربوط به متقاضی و الصاق تصویر مدارک مورد نیاز.
بمنظور دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید:
جناب آقای سهرابی
|
89661605
|
sohrabicra.ir
|
متقاضی لازم است پس از تایید اطلاعات حقوقی، نسبت به تکمیل فرم های مربوطه، ارائه فایل های اسکن شده مستندات و بارگذاری آن ها در سامانه مربوطه، به منظور انجام فرآیندرسیدگی به شکایات، اقدام نماید.
مدت زمان ارائه خدمت
مدت زمان ارایه خدمت بین 6 تا 30 روز متغیر می باشد
زمان کل رسیدگی به شکایات توسط اپراتور، بر حسب نوع شکایت بین ۶ روز، ۱۲ روز، ۲۰ روز و ۳۰ روز (برای مصادیق عدم وجود تجهیزات فنی کافی و یا نصب دکل و یا قطعی های تلفن ثابت و …) متغیر می باشد.
هزینه ارائه خدمت
ارائه این خدمت به صورت رایگان می باشد