وضعیت ارتباطی استان قزوین بررسی شد

کد خبر: 32309

دوشنبه 27 آبان 1398

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از بازدید و بازرسی ویژه مراکز تماس، دفاتر فروش اپراتورهای سیار و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی گفت: اعزام تیم بازرسان ویژه ستادی رگولاتوری به استانهای مختلف به منظور نظارت پیشگیرانه، تامین حقوق مشترکین و اطمینان از اجرای کامل قوانین و مقررات در این حوزه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این بازرسی‌ ها، امکان دریافت بدون واسطه اطلاعات از حوزه فعالیت و استخراج مشکلات مشترکین در دریافت سرویس و خدمات فراهم می‌شود افزود: در بازدید و بررسی از منطقه مخابراتی استان قزوین، شاخصهای کلیدی پشتیبانی مرکز تماس شامل زمان انتظار پاسخگوئی، رضایتمندی مشترکین، آموزش و سطح کیفیت پاسخگوئی نفرات، شرایط فیزیکی محل مرکز تماس، فرایندهای پاسخگوئی و اطلاعات مورد نیاز فرد پاسخگو ارزیابی شد که براساس نتایج ارزیابی، شاخصها در سطح مناسب و مطلوبی قرار دارند.
قره‌داغی عدم وجود بخش رضایت‌سنجی مشترکین را یکی از نقاط ضعف مرکز پاسخگوئی شرکت مخابرات ایران در استان قزوین بیان کرد و گفت: ایجاد این بخش و نیز برگزاری آموزشهای مستمر برای کارشناسان پاسخگوئی با توجه به تنوع سرویسهای ارائه شده و تغییر در نیازمندیهای مشترکین ضروری است.
وی درباره نتایج بازدید از دفاتر فروش اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات در استان قزوین اظهار کرد: در این بازدیدها فرایند ثبت‌نام و احراز هویت مشترکین در دفاتر پیشخوان و دفاتر فروش اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بررسی شد که در این دفاتر مشکلاتی مانند عدم رویت نسخه فیزیکی یا الکترونیکی آخرین نسخه از قرارداد مشترکین، عدم دقت در بررسی اسناد هویتی و همچنین نبود فرایند ارسال رمز یکبار مصرف (One Time Password) ابلاغ شده سازمان در دفاتر (غیر از دفتر منتخب شرکت ایرانسل) وجود داشت که به دلیل رعایت نکردن این مورد به اپراتورهای تلفن همراه اخطار و مهلت 10 روزه برای رفع آن داده شده است.
قره‌داغی کندی سرعت بستر epishkhan، عدم پشتیبانی مناسب کانون کشوری دفاتر پیشخوان و دستگاههای خدمت دهنده برای خدمات واگذار شده، عدم امکان بروز رسانی و اصلاح اطلاعات مشترکین مانند کد پستی و آدرس در آخرین مراجعه مشترک را از جمله مشکلات مشاهده شده در بازدید از دفاتر پیشخوان خدمات دولت عنوان کرد که پیگیری و رفع آنها از سوی اپراتورهای سیار در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار گرفته است.
وی همچنین از تشکیل کمیته شکایات بلاتکلیف (باز) مشترکین سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در منطقه شمال غرب رگولاتوری شامل استانهای قزوین، زنجان و گیلان خبر داد و گفت: در این کمیته شکایت‌های بلاتکلیف (باز) منطقه شمال غرب بررسی و تعیین تکلیف شد.

 
 

نظری ثبت نشده است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL