کاهش زمان رسیدگی به شکایات در منطقه آذر رگولاتوری

کد خبر: 32530

چهارشنبه 21 آبان 1399

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر از کاهش 92 درصدی میانگین زمان رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات سیار در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید فاضلی گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، میزان استفاده از ارتباطات ثابت، سیار و به دنبال آن میزان شکایات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه 195) افزایش یافته است. با این وجود سرعت پاسخگویی در حوزه ارتباطات سیار، میانگین زمان رسیدگی به شکایات از 24 روز به دو روز و در حوزه ارتباطات ثابت نیز از 10 روز به سه روز کاهش یافته است و در این بخش رشد 70 درصدی داشته ایم.
وی پایش کیفیت ارتباطات در مناطق روستایی منطقه آذر شامل سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را یکی دیگر از اقدامات منطقه آذر رگولاتوری دانست و اظهار کرد: حدود 295 روستا در حوزه خدمات ثابت پایش و موارد قطعی ارتباط نیز شناسایی شده اند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر با اشاره به اینکه سرقت کابل و فرسوده شدن سیستم های مخابراتی از دلایل اصلی قطعی شبکه در مناطق روستایی است، گفت: پس از این پایش، با پیگیری های این اداره کل، موارد قطعی شناسایی شده، درحال پیگیری است.
فاضلی بیان کرد: علاوه بر این، براساس شاخص های تعریف شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مانند شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه، سطح و کیفیت سیگنال پوشش رادیویی و ... در 494 روستا درایو تست انجام و 131 مورد قطعی و اختلال شبکه شناسایی شده است که با پیگیری های اداره کل منطقه آذر و بهینه سازی اپراتورها 107 مورد از این اختلال ها رفع شده است. موارد باقیمانده نیز از سوی این اداره کل و دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در حال پیگیری است.
وی در تشریح چگونگی بهینه سازی اپراتورها عنوان کرد: منظور از بهینه سازی تغییر موقعیت جغرافیایی ایستگاه، بالابردن توان یا ارتفاع ایستگاه ها و... است. بعد از بهینه سازی شبکه و رفع قطعی، درایو تست جدیدی در همان منطقه انجام و کیفیت شبکه بررسی شده و با اپراتورهایی هم که اشکلات شبکه خود را رفع نکرده اند، براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد می شود.

 
 

نظری ثبت نشده است

تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک

ساعات کاری سازمان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30

کد پستی: ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱

تلفن گویا: ۰۹۶۳۶۹

public_relationcra.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL