افزایش ثبت شکایات در سامانه 195؛ کاهش مدت زمان پاسخگوئی

کد خبر: 32251

سه شنبه 15 مرداد 1398

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رسیدگی و پاسخگوئی به 24 هزار و 621 شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان تیرماه 30 هزار و 758 شکایت در سامانه پاسخگوئی به شکایات 195 ثبت شده بود که به 24 هزار و 621 شکایت رسیدگی شده و 6 هزار و 137 شکایت در حال رسیدگی است.
وی درباره میزان شکایت‌های ثبت شده در سامانه 195 به تفکیک نوع سرویس افزود: حدود 93 درصد از شکایت‌های ثبت شده به موضوعات اینترنت (51 درصد)، تلفن همراه (27 درصد) و تلفن ثابت (15 درصد) و 7 درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد.
حقی اظهار کرد: علیرغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت شده در سامانه، مدت زمان پاسخگوئی به این شکایات از 6 روز کاری در فروردین ماه به 2 روز کاری در تیرماه کاهش یافته است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق‌های شکایات ثبت شده گفت: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت شده است.
وی ارسال پیامک کد رهگیری ثبت شکایت در سامانه با ماسک (Mask) 195، اصلاح فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شکایات مردمی، اتصال سامانه 195 به سامانه شاهکار برای احراز هویت مشترکین در زمان ثبت شکایت و بروز رسانی عنوان و مصداق‌های شکایات با توجه به موضوع و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهبود فرایند ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه 195 و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت "درخواست" با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع "جمع‌آوری سرویس" از برنامه‌هائی است که قصد داریم در طی سال جاری عملیاتی کنیم.

 
 

نظری ثبت نشده است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL