صدور پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی
1. ثبت درخواست صدور پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیرات رادیویی در درگاه ملی مجوزهای کشور (G۴B) و دریافت کد رهگیری .
۲. ثبتنام در پرتال سازمان و اخذ نام کاربری ازطریق لینک ثبتنام پرتال سازمان (در صورتیکه دارای نام کاربری میباشید، نیاز به ثبتنام مجدد نمیباشد)
۳.ثبت در خواست در سامانه " سامانه ورود، خرید و فروش/ تولید و فروش تجهیزات رادیویی " مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان- قسمت خدمات الکترونیکی
۴ .ارسال درخواست به سازمان
۵ .بررسی و تایید درخواست (در صورت عدم نقص مدارک و پاسخ مثبت تمامی استعلامات) توسط سازمان
6. تهیه ضمانتنامه بانکی حسن انجام تعهدات به مبلغ پانصد هزار ریال و تحویل به سازمان
۷. صدور پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیرات رادیویی.
تمدید پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی
۱. دارنده پروانه، درخواست کتبی را به همراه مدارک لازم به سازمان ارسال مینماید؛
۲. سازمان پس از بررسی مدارک و در صورت عدم نقض در آن ها، صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و همچنین نظر اداره کل نظارت بر طیف سازمان را مبنی بر ارائه گزارشات فصلی مستمر و نداشتن تخلف رادیویی استعالم می نماید؛
۳. پس از تایید صلاحیت و تایید دفتر نظارت بر طیف، پروانه ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی با مدت اعتبار دو ساله تمدید می شود.
تغییر پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی
1. در صورت تغییر در اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل، کارشناس فنی، آدرس مرکز اصلی شرکت و یا شعبات و نمایندگی ها، حذف و یا اضافه شدن نمایندگی؛ مراتب باید بهمراه مدارک مربوطه به سازمان ارسال شود؛
2. در صورتی که تغییرات مربوط به انتصاب مدیرعامل جدید و یا اضافه شدن عضو جدید در اعضای هیدت مدیره باشد، صلاحیت ایشان استعلام می شود و در صورت تایید صلاحیت، موضوع به شرکت اطلاع رسانی می شود.
3. تغییرات آدرس در پایگاه اطلاع رسانی سازمان اعمال می شود.
لغو پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی
۱. در صورت هر یک از موارد زیر پروانه شرکت لغو و موضوع به متقاضی، مناطق نه گانه این سازمان تنظیم مقررات و دفتر نظارت بر طیف اعلام و نام شرکت از فهرست دارندگان پروانه حذف خواهد شد:
- رای کمیته بررسی تخلفات دارندگان پروانه؛
- اعلام مراجع ذیصلاح در هر زمان و تحت هر عنوان؛
- اتمام مدت اعتبار دارنده پروانه و عدم درخواست تمدید پروانه از سوی دارنده پروانه؛
- انصراف دارنده پروانه و یا انحلال شرکت/ درخواست دارنده پروانه؛
۲. پس از لغو پروانه، شرکت موظف به تعیین و تکلیف تجهیزات رادیویی موجود با هماهنگی این سازمان (پلمپ/ مرجوع به کشور مبدا/ تحویل به سایر دارندگان پروانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش/ تولید و فروش تجهیزات رادیویی) می باشد؛
۳. در صورت عدم رعایت مفاد ماده ۳ دستورالعمل ورود، خرید و فروش /تولید و فروش تجهیزات رادیویی
مصوب شماره ۳۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (CRC-RC-۱۳۸۶-۰۰۳۱-۱) توسط دارنده پروانه، سازمان مجاز به ضبط تمام یا بخشی از ضمانت نامه خواهد بود.
۴. در صورت لغو پروانه موضوع برای تعیین تکلیف ضمانتنامه (ضبط تمام یا بخشی از آن و یا آزادسازی آن) به کمیته رسیدگی به تخلفات ارجاع شده وتصمیم کمیته پس ازتایید رییس سازمان لازم الاجرا میباشد
۵. در موارد انصراف، لغو و یا اتمام مدت اعتبار پروانه، در صورتی که بنا به تشخیص سازمان شرایطی برای ضبط ضمانت نامه وجود نداشته باشد، سازمان نسبت به آزاد سازی ضمانتنامه حداکثر ظرف مدت ۶ ماه اقدام خواهد نمود.