×

درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سامانه های مربوط به این خدمت لطفا ابتدا به بخش راهنمای سامانه ذیل زبانه نحوه ارائه خدمت مراجعه نموده و در صورت برطرف نشدن مشکل با پشتیبانی سامانه از طریق ایمیل a.khodavirdicra.ir مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن 89662683 تماس حاصل نمایید.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره 1 جلسه شماره 322 مورخ 1400/04/13 و در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 "اصول حاکم بر صدور پروانه ارایه خدمات پستی غیردولتی" را تصویب کرد.
با عنایت به مصوبه شماره 1 جلسه شماره 322 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، قبل از هرگونه ارایه خدمات پستی، باید پروانه مربوط از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ شود.

خدمات موضوع این پروانه عبارتند از:

ارایه خدمات پستی به مشتریان در چارچوب مصوبات کمیسیون، استانداردها، قوانین و مقررات مربوط که شامل فرآیندهای قبول، پردازش، ارسال، توزیع و تحویل مرسوله پستی است.
مدت اعتبار پروانه، پنج (5) سال شمسی از تاریخ صدور آن است.

دامنه فعالیت انواع پروانه:

دارنده پروانه ارایه خدمات پستی بین‌الملل می تواند نسبت به ارایه خدمات پستی خارجه و داخله در چارچوب پروانه و سطح مربوط اقدام کند؛
دارنده پروانه ارایه خدمات پست داخلی، صرفاً می تواند نسبت به ارایه خدمات پستی داخله در چارچوب پروانه و سطح مربوط اقدام کند.

انواع سطوح ارایه خدمات و نقاط حضور:

متقاضی دریافت پروانه باید در زمان ارایه درخواست، نوع پروانه ارایه خدمات پست بین‌الملل و/یا داخلی و یکی از سطوح زیر را برای فعالیت خود انتخاب و به سازمان اعلام کند:

ردیف سطح ارایه خدمات نقاطی که دارنده پروانه ملزم به معرفی حداقل یک نقطه حضور برای قبول پست‌نامه و امانات پستی است
1 چهار شهر های تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، کرج و اهواز
2 سه تمامی مراکز استان ها
3 دو تمامی شهرهای با جمعیت بالاتر از سی هزار نفر
4 یک همه شهرها و روستاهای کشور

 

ارائه این خدمت به صورت الکترونیکی می باشد.

الف) مدارک و مستندات اولیه جهت بررسی احراز شرایط صدور پروانه:
1. تصویر برابر با اصل شده کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره (برای افراد ذکور)؛
2. تصویر برابر با اصل شده کارت ملی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
3. تصویر برابر با اصل شده کلیه صفحات شناسنامه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
4. تصویر برابر با اصل شده کلیه صفحات اساسنامه شرکت (موضوع فعالیت اساسنامه باید مرتبط با ارایه خدمات پستی باشد)؛
5. تصویر برابر با اصل شده روزنامه رسمی حاوی آگهی تاسیس اولیه شرکت و نیز آگهی آخرین تغییرات مربوط به اعضای هیئت مدیره و نشانی رسمی شرکت؛
6. تصویر برابر با اصل شده کلیه صفحات اساسنامه، روزنامه رسمی حاوی آگهی تاسیس اولیه و نیز آگهی آخرین تغییرات مربوط به شرکت هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به عنوان سهامداران آن شرکت تلقی می گردند؛
7. دو قطعه عکس رنگی ۴×۳ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
8. فرم تکمیل شده مشخصات فردی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره (CRA-FRM۰۰۶) در دو نسخه؛
9. فرم تکمیل شده مشخصات شرکت (CRA-FRM۰۰۹) ؛
10. فرم تکمیل شده سهامداران شرکت (CRA-FRM۰۰۸) به تعداد سهامداران؛
11. گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مربوط به سه ماهه اخیر؛
12. اعلام نشانی دقیق شرکت به همراه کدپستی و شماره تلفن و فاکس جهت انجام مکاتبات؛
13. ارایه گواهی عدم بدهی بانکی، بیمه ای و مالیاتی شرکت؛
14. درخواست رسمی متقاضی جهت صدور پروانه ارایه خدمات پستی.


ب) مدارک تکمیلی برای حائزین شرایط:
1. ارایه ضمانتنامه بانکی حسن انجام تعهدات به میزان بیست میلیارد ریال، معتبر غیرقابل انتقال، غیر مشروط و قابل تمدید به دفعات؛ موضوع بند 12-4 از ماده 12 مصوبه شماره 1 جلسه 322 اصول حاکم بر ارایه خدمات پستی غیر دولتی؛
2. پرداخت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه ارایه خدمات پستی مطابق جدول شماره چهار بند 13-1 و بند 13-2 مصوبه شماره 1 جلسه 322 اصول حاکم بر ارایه خدمات پستی غیر دولتی، با توجه به نوع درخواست؛
3. ارایه اقرار و تضمین نامه (محضری) برای دریافت پروانه ارایه خدمات پستی.

 

مدت زمان ارائه خدمت

60 روز پس از تکمیل مدارک و دریافت پاسخ تمامی استعلام‌های لازم.

هزینه ارائه خدمت


پروانه ارایه خدمات پستی داخله و خارجه

ردیف سطح ارایه خدمات حق امتیاز (میلیارد ریال)* تسهیم درآمد (درصد از درآمد سالیانه) حق سازمان (درصد از درآمد سالیانه) هزینه ارایه خدمات اجباری USO (درصد از درآمد سالیانه) ضمانت حسن انجام تعهدات میلیارد ریال
1 سطح چهار 20 6 1 5 20
2 سطح سوم 20 5 1 4 20
3 سطح دو 15 3/5 1 2/5 20
4 سطح یک 10 3 1 0 20

پروانه ارایه خدمات پستی داخله

ردیف سطح ارایه خدمات حق امتیاز (میلیارد ریال)* تسهیم درآمد (درصد از درآمد سالیانه) حق سازمان (درصد از درآمد سالیانه) هزینه ارایه خدمات اجباری USO (درصد از درآمد سالیانه) ضمانت حسن انجام تعهدات میلیارد ریال
1 سطح چهار 20 2 1 5 20
2 سطح سوم 20 2 1 4 20
3 سطح دو 15 1/5 1 2/5 20
4 سطح یک 10 1 1 0 20

* حق امتیاز صدور پروانه برای سال 1400 است؛

در حال حاضر، این پروانه صادر نمی شود.

تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک

ساعات کاری سازمان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30

کد پستی: ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱

تلفن گویا: ۰۹۶۳۶۹

public_relationcra.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL