دستگاه اصلی صادرکننده مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی) می باشد و این خدمت براساس تبصره 2 ماده 26 قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و مصوبه شماره 3 جلسه 261 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت (CRC-PO-1396-0261-3) به متقاضیان ارائه می شود. دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت ایران برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیه دستگاه‌ های اجرایی دولتی ایران موظفند طبق بند (پ) ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه کشور، خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند. یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده‌است. با این وجود مشکلات و انتقاداتی بر نحوه عملکرد این دفاتر مطرح است. دفاتر پیشخوان خدمات دولت با کار ویژه های بروکراتیک، اقتصادی و فرهنگی نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی اعم از پست، پست بانک، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بیمه و … ایفا می کنند.

 

 

نحوه ارائه خدمت:
این خدمت به صورت نیمه الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می شود.

 

 

ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق می بایست هرگونه درخواست صدور پروانه دفتر پیشخوان خدمات دولت برای واجدین شرایط را با رعایت دستورالعمل و روش اجرایی آیین نامه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش غیردولتی و صرفا در قالب فرم مربوطه (فرم شماره CRA-FRM057 برای درخواست صدور پروانه، انتقال امتیاز و تغییر نشانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت) به سازمان ارسال نمایند. فهرست مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه پیشخوان خدمات دولت به شرح ذیل است:
ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق می بایست مدارک ذیل را از متقاضیان دریافت و پس از اطمینان از صحت آنها، در بایگانی ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق نگهداری نمایند.

logo-neda
 

نظرخواهی تخصصی

Powered by Tetis PORTAL