1. فاز اول طرح مربوط به برند آیفون (گوشی و تبلت) بود که از تاریخ 96/9/14 اجرایی شد و در مرحله بعد گوشی های برند گوگل ، بلک بری و موتورولا از تاریخ 96/8/10 مشمول طرح شده اند. در خصوص سایر برندها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. ( لطفاً به اطلاعیه بعدی که در همین وبگاه اعلام خواهد شد مراجعه فرمایید)
  2. هرگونه خرید و فروش و واگذاری صرفاً از طریق انجام فرآیندهای ذکر شده در این سایت و لینک های معرفی شده ذیربط امکان پذیر خواهد بود.
  3. در هنگام خرید و فروش، استعلام وضعیت گوشی از طریق سامانه های ذکر شده الزامی است.
  4. گوشی هایی که تا تاریخ 96/9/14 در شبکه فعال بوده اند نیاز به ثبت ندارند و هیچ جای نگرانی برای دارندگان آنها وجود ندارد.
  5. تأکید می‌شود که مصرف‌کننده هیچ هزینه‌ای برای اقدامات فوق نباید پرداخت کند و در صورتی که فروشنده به اسم رجیستری بخواهد هزینه‌ای دریافت کند، اکیدا توصیه می‌شود خریدار آن فروشگاه را ترک نماید.

(توضیح اینکه بعد از انجام فرآیند خرید /فروش ثبت IMEI گوشی جدید در کارتابل خریدار الزامی است.)

  • در صورتی که بعد از تاریخ 96/9/14 گوشی مشمول طرح رجیستری از خارج از کشور خریداری نموده اید 31 روز مهلت دارید در سایت http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام به ورود اطلاعات نموده و حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت نمایید و رسید آن را پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید و تصویر رسید را با شرح موضوع به آدرس hamta@ntsw.ir ایمیل نمایید.
  • در صورت وصل نشدن گوشی بعد از 2 الی 3 روز مراتب را به مرکز تماس طرح 096366 و یا ایمیل hamta@ntsw.ir اعلام نمایید.
  • درصورتی که حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت نموده اید و گوشی همچنان قطع سرویس می باشد، تصویر رسید خود را با شرح موضوع به آدرس hamta@ntsw.ir ایمیل نمایید.
  • خریداران پس از خرید گوشی یا تجهیز دارای سیم‌کارت، درصورت برخورد با هرگونه مشکل و یا شکایت در زمینه استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و با شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس گرفته و یا به پورتال سازمان تعزیرات به آدرس tazirat135.ir مراجعه کنند.
  • درصورت وجود شکایت با ماهیت فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن همراه علیرغم طی کردن تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت پیامک تائیدیه فعال شدن گوشی تلفن همراه کاربران می‌توانند با مرکز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند.

سامانه های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت:

USSD:*7777#

Hamta.ntsw.ir

 سامانه پیامکی: 7777          

USSD:*4#

 

نظرخواهی تخصصی

Powered by Tetis PORTAL