در ارزیابی عملکرد دستگاهها

شاخص عمومی، رضایت مردم است

کد خبر: 32172

دوشنبه 27 اسفند 1397

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهیدرجائی در جمع معاونین و مدیران این وزارتخانه و سازمانها و شرکتهای تابعه گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاهها دو دسته شاخص اختصاصی و عمومی وجود دارد. شاخص اختصاصی همان ماموریتهائی است که بعهده دستگاهها است اما شاخص عمومی، رضایت مردم از عملکردمان است و اهمیت ویژه‌ای دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، محمدجواد آذری جهرمی افزود: مدیران باید فارغ از این ارزیابی‌ها به این مسئله توجه کنند که آیا فارغ از دو بعد شاخصهای اختصاصی و عمومی، خودمان از عملکردمان رضایت داریم یا خیر؟ و مردم چقدر از عملکرد ما رضایت دارند و لازمه آن توجه به این مسئله است که مردم چه خواسته، انتظار و دیدگاهی نسبت به ما دارند.
وی با اشاره به درخواستش از مردم برای انتقاد از او در شبکه‌های اجتماعی گفت: مجموعاً حدود 7 هزار پیام و به نوعی انتقاد و انتظار و خواسته دریافت شده است که بخش نخست آن به مسئله فیلترینگ اختصاص داشت که البته خارج از اختیارات ما است نه اینکه الزاماً همه آن خارج از اختیار ما باشد.
جهرمی افزود: بخشی از انتقادات بر می‌گردد به اینکه دوستانی که مجری هستند مقداری در برابر تصمیم‌های نادرست دفاع و تحرک داشته باشند و بدانند این بخشی از حقوق مردم است. چه کسی باید پیگیر حقوق مردم باشد. وقتی مثلاً یک سایت را بدون دلیل مشخص فیلتر می‌کنند اینجا باید مجموعه‌ای باشد که موضوع را پیگیری و مسئولیت آن را برعهده گیرد.
وزیر ارتباطات بخش دوم انتقادات را درباره کیفیت خدمات اینترنت و خدمات صوتی دانست و تصریح کرد: ضروری است برای ارتقاء کیفیت و جلب رضایت مردم تلاشهای خود را بیشتر کنیم.
آذری جهرمی تاکید کرد: بخش سوم انتقاد مردم هم متوجه کم‌فروشی اپراتورهای ارائه خدمات اینترنت است. درست یا غلط؛ این مسئله وجود دارد و مردم این احساس را دارند که اپراتورها در ارائه خدمات خود کم‌فروشی می‌کنند که ضروری است با این مسئله به طور جدی برخورد کنیم. عدم پوشش شبکه‌های ارتباطی، ستاره و مربع‌ها که تبدیل به قمارخانه‌های آنلاین شده‌اند و رسیدگی به پیامک‌های مزاحم، از دیگر مطالبات مردم است که باید در سال جدید به آنها توجه جدی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به انتظاراتش در سال 98 گفت: این انتظارات را در چند کلمه خلاصه می‌کنم. این "جشنواره" مزین به نام شهیدرجائی است. آنچه از شهیدرجائی و شهید باهنر که مدت زمان کوتاهی در دولت حضور داشتند به یادگار مانده است اول ایستادگی بر اصول، دوم ساده‌زیستی و سوم توجه به نظر مردم است.
وی افزود: شهیدرجائی و باهنر هیچگاه زیر فشار، اصولشان را زیر پا نگذاشتند. اساساً این انقلاب و نظام براساس همان اصول پایه‌گذاری شده است، اگر بنا باشد از اصول کوتاه بیایم و به فروع بپردازم این رفتار به فرمایش امیرالمومنین (ع) مقدمه زوال دولتها است.
آذری جهرمی تأکید کرد: نکته دوم این است که لزومی ندارد مدیری برای خودش تشریفات ویژه داشته باشد مدیر باید ساده‌زیست و مثل کارکنانش باشد. اگر امتیاز و مزایایی هست برای همه باشد اگر برای همه نیست اصلاً نباید باشد.
وی با اشاره به تاثیر منفی تبعیض گفت: تبعیض بد است اما آنچه از تبعیض بدتر است احساس تبعیض است. این احساس ممکن است ناشی از رفتار مدیران باشد که ضروری است همه تلاش کنیم رفتارمان را اصلاح کنیم تا چنین احساسی در مجموعه‌مان از بین برود.
آذری جهرمی تصریح کرد: نکته سوم آنکه انتظار داریم دیدگاه‌های کارکنان انتقال پیدا کند، به‌ جز روشهای مرسوم، دستیاران جوان را هم انتخاب کرده‌ایم که بی‌واسطه حرفهای پرسنل را بشنوند و اشکالات مدیریتی سازمان را منعکس ‌کنند. دفتر وزیر و ملاقات‌های مردمی هم وجود دارد. راههای ارتباطی باید باز بماند و کارکنان اگر ایرادی هست باید منتقل کنند.
وی در خاتمه گفت: سال 98 وظایف مهم‌تری پیش روی ما قرار دارد و مسئولیت بسیار سنگینی داریم. به مدد مولود این روزها حضرت امیرالمؤمنین (ع)، همه با یکدیگر عزم می‌کنیم یک یا علی بلند بگوییم و جانانه سال آینده یک افتخار دیگر برای خودمان، یک دستاورد برای دولت و نظام و رفاه برای مردم رقم بزنیم.
 
 

نظری ثبت نشده است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL