با اعطای پروانه به اپراتورهای غیردولتی، کیفیت خدمات پستی ارتقاء مییابد
کد خبر: 31960
دوشنبه 21 اسفند 1396
بهبود زیرساختهای شبکههای پستی، معرفی و ارائه محصولات مدرن و پایدار و تقویت عملکرد موثر در بازار از اهداف راهبردی است که در کنگره جهانی پستی در سال 2016 برای بخش پست تعیین شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی در هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام مطلب فوق گفتَ: بر همین اساس در قالب این اهداف برنامههای مختلفی برای ارتقاء کیفیت خدمات پستی و ظرفیتسازی در این حوزه تدوین شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه اولویتهای اتحادیه جهانی پست (UPU) بر کیفیت خدمات و ارائه سرویسهای نوین و ظرفیتسازی تاکید دارد عنوان کرد: مطمئناً با ظرفیت موجود در شرکت پست و تلاش همکاران ما در این مجموعه، به تنهائی دستیابی به این اهداف امکانپذیر نبود. از سوی دیگر علاوه بر شرکت ملی پست در طول سالهای گذشته، شرکتهای مختلفی با مجوزهای متفاوت در حوزه پست فعالیت میکردند که باید ساماندهی میشدند.
وی افزود: بر همین اساس به منظور اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44 و اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی و توسعه بخش پست و ایجاد رقابت در کسب و کارهای پستی، سرمایهگذاری بخش غیردولتی در بخش پست، بکارگیری فناوریهای نوین و ارتقاء کیفیت خدمات پستی و کاهش هزینههای تمام شده توزیع کالا، به دو شرکت ترن پارت تیپاکس و کنسرسیوم مدنی پیشگامان بادپا پروانه کاروران (اپراتور) پستی غیردولتی اعطا شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دستاوردهای اقتصادی اعطای پروانه کاروران پستی غیردولتی گفت: در سال 95درآمد شرکت ملی پست حدود 8 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که با ورود بخش خصوصی به این حوزه پیشبینی میشود حجم بازار خدمات پستی این اپراتورها در پایان سال پنجم فعالیت به 44 هزار میلیارد ریال برسد.
وی افزود: پیشبینیها نشان میدهد سرانه مرسولات پستی از 6/2 در سال 95 به 16/7 در سال 1401 رسیده و زمینه اشتغال 4 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و 17 هزار نفر به طور غیرمستقیم فراهم شود.
فلاح جوشقانی با اشاره به ارزیابی و رتبهبندی اپراتورها در هفتمین جشنواره فاوا تصریح کرد: ارتقاء و کیفیت ارائه خدمات در شبکه اپراتورها، افزایش سطح رضایتمندی ذینفعان، نظارت بر اجرای تعهدات توسعه و اجرای اپراتورها، ایجاد فضای رقابتی برای تعالی اپراتورها و شناسائی نقاط قوت و زمینههای بهبود در اپراتورها از جمله اهداف ارزیابی و رتبهبندی اپراتورهای دارای پروانه از رگولاتوری است.
نتایج ارزیابی و رتبه بندی اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات را در اینجا می توانید مشاهده کنید.