از جمله اموری که در این خدمت ارائه می شود به شرح ذیل می باشد:
- امور مربوط به شناسایی فعالین غیرمجاز پستی
- امور مربوط به شناسایی فعالین غیرمجاز ارتباطی
- امور مربوط به شناسایی فعالین غیرمجاز فناوری اطلاعات
* شرح وظایف دفتر :
دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات
1- تهیه، تنظیم و بازنگری دورهای برنامههای نظارت و بازرسی از عملکرد دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات و ابلاغ به ادارات کل منطقه تابعه؛
2- بررسی و تحلیل گزارشهای نظارتی از عملکرد دارندگان پروانه و ارائه نتایج به مراجع ذیصلاح و بازخورد به دارندگان پروانه در صورت لزوم؛
3- تدوین و بازنگری آیین نامهها و دستورالعملها و چک لیستهای نظارتی؛
4- طراحی و توسعه سامانههای نظارتی از راه دور بر عملکرد دارندگان پروانه یا فراهم سازی دسترسی برخط به سامانههای الکترونیکی اپراتورها؛
5- نظارت از راه دور و هماهنگی نظارت از راه نزدیک بر عملکرد دارندگان پروانه/مجوز، فعالین بخش پست (دولتی و غیردولتی) در چارچوب مفاد پروانههای صادر شده، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر قوانین و مقررات موضوعه؛
6- تعیین فعالیتها و بهره برداریهای غیرمجاز و اعمال مقررات از طریق صدور اخطار، لغو موقت و دائم پروانهها و اعمال جرایم؛
7- همکاری یا ارائه پیشنهاد برای اصلاح قوانین، مصوبات و مقررات بخش پست و دفاتر پیشخوان خدمات؛
8- ارزیابی و رتبه بندی دورهای اپراتورهای پستی و دفاتر پیشخوان خدمات؛
9- تدوین و تصویب اصول حاکم و صدور مجوز تامین کنندگان خدمات دفاتر پیشخوان خدمات؛
10-برونسپاری خدمات قابل واگذاری دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان خدمات مطابق با فهرست ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور و نظارت بر حسن اجرای آن؛
11-بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه های نظارتی و قضایی برای هم افزایی در فرایندهای نظارت و اعمال مقررات؛
12-مشارکت در گروههای مطالعاتی و کنفرانسهای ملی و بین المللی در زمینههای مرتبط؛
13-همکاری در برگزاری سمینارها و نشستهای ملی و بین المللی در زمینههای مرتبط؛
14-همکاری با سایر واحدها در زمینه تدوین مقررات و پاسخگویی به دارندگان پروانه.
15- بررسی تراکنش های انجام شده در دفاتر از درگاه تامین کنندگان و تسهیم آن
16-ارسال تعرفه ها به صورت برخط
17-دریافت قرارداد وبررسی و بارگزاری فی مابین تامین کنندگان و دستگاه های اجرایی براساس خدمات قابل ارائه در دفاتر
18-ارائه خدمات بر اساس رتبه و امکانات دفتر از طریق تامین کننده
به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی، جناب آقای آسمان منظر، با شماره تماس 89662907 و آدرس پست الکترونیکی m.asemanmanzar@cra (خدمات پستی) به عنوان مسئول مستقیم معرفی
می شوند.
پروانه ها و مجوزهای صادره سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
درخواست این خدمت کاملا رایگان بوده و هیچگونه هزینه ای دربر ندارد.