۱. دریافت درخواست متقاضیان به همراه مدارک مربوطه؛
۲. بررسی مدارک و مستندات متقاضیان دریافت پروانه ارائه خدمات مرکز تماس (Contact Center)؛
۳. انجام استعلام صلاحیت حفاظتی؛
۴. دریافت پاسخ استعلام انجام شده؛
۵. انجام استعلام از اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه جهت بازدید از محل مرکز اصلی و درخواست ارائه گزارش کارشناسی وضعیت مرکز، امکانات و نحوه فعالیت آن شرکت؛
۶. دریافت پاسخ استعلام انجام شده از اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه؛
۷. صدور موافقت اصولی برای تجهیز مرکز تماس (Contact Center)؛
۸. دریافت مکاتبه دارنده موافقت اصولی مبنی بر تجهیز مرکز تماس و اعلام آمادگی جهت بازدید؛
۹. انجام استعلام از اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه جهت بازدید از محل مرکز اصلی و درخواست ارائه گزارش کارشناسی وضعیت مرکز، امکانات و نحوه فعالیت آن شرکت؛
۱۰. دریافت پاسخ استعلام انجام شده از اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه؛
۱۱. بررسی احراز شرایط دارنده موافقت اصولی جهت دریافت پروانه توسط سازمان بر اساس پاسخ استعلامات دریافتی از واحدهای ذیربط؛
۱۲. محاسبه مبلغ حق امتیاز و ضمانتنامه حسن انجام تعهدات با توجه به مستندات ارسالی؛
۱۳. مکاتبه با دارنده موافقت اصولی واجد شرایط دریافت پروانه جهت پرداخت مبلغ حق امتیاز و ارائه ضمانت نامه بانکی حسن انجام تعهدات توسط سازمان؛
۱۴. پرداخت مبلغ حق امتیاز صدو پروانه و ارائه ضمانت نامه بانکی حسن انجام تعهدات به میزان تعیین شده و ارسال فیش بانکی واریزی توسط دارنده موافقت اصولی به سازمان
۱۵. تایید دریافت مبلغ حق امتیاز صدو پروانه و ضمانت نامه بانکی حسن انجام تعهدات توسط سازمان
۱۶. ارسال مصوبات کمیسیون مربوطه برای دارنده موافقت اصولی واجد شرایط دریافت پروانه جهت امضاء
۱۷. اعطاء پروانه ارائه خدمات مرکز تماس (Contact Center) به دارنده موافقت اصولی واجد شرایط دریافت پروانه