در راستای اجرای مفاد ماده "2" تصویب نامه شماره 112128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان "حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهادات در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری" و موضوع شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی با عنوان "مشارکت الکترونیکی شهروندان در سیاست ها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی"، سند راهبرد مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرایندهای اداری سازمان به شرح زیر در بیست و دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ 1399/11/19 مورد تصویب قرار گرفت:

 

۱- این سازمان تمامی مقررات تدوین شده اعم از بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط اجرایی و . . . را پیش از تصویب و ابلاغ، در جلسات کمیسیون فرعی تخصصی یا کمیته‌های مرتبط، با حضور نمایندگان تمامی ذینفعان مرتبط با موضوع، بررسی کرده و پس از دریافت نظرات و پیشنهادات ذینفعان، نسبت به تدوین پیش‌نویس نهایی و ارسال آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و یا کمیته‌های فنی سازمان، جهت تصویب اقدام می‌کند.

 

۲- این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین برخی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، که نیازمند دریافت نظرات صاحبنظران در سطح ملی است، پیش‌نویس مصوبات را به مدت یک ماه از طریق تالار گفتگوی سازمان به آدرس https://forum.cra.ir در معرض نقد عموم قرار می‌دهد و پس از دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی، صاحبنظران،متخصصان و فعالان حوزهICT ، نسبت به بازنگری، اصلاح و سپس ارسال پیش‌نویس نهایی شده به دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اقدام می‌کند.

واحدهای مرتبط با موضوع فراخوان مکلف هستند پس از پایان بازه زمانی مشخص شده در فراخوان، نسبت به جمع بندی و تحلیل نظرات ارسال شده اقدام کرده و گزارش نتایج حاصل از آن را به دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و دفتر حقوقی و بازرسی ارایه نمایند.

 

۳- بستر لازم جهت ارائه نظرات شهروندان درمورد تمامی اطلاعات و اخبار سازمان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فراهم می‌باشد. این نظرات توسط دفتر روابط عمومی جمع‌بندی و به مراجع ذیصلاح گزارش می‌شود.

 

۴- شهروندان می‌توانند از طریق پست الکترونیکی public_relation@cra.ir نظرات، سوالات و دیدگاه‌های خود را ارسال نمایند. دفتر روابط عمومی‌بایستی ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری به نامه‌های الکترونیکی پاسخ داده و یا در صورت لزوم نظرات دریافت شده را در قالب مکاتبه در اختیار دفاتر مربوطه قرار دهد. همچنین این دفتر باید بصورت سه ماهه گزارش عملکرد پاسخگویی به نامه‌های الکترونیکی را به ریاست سازمان ارایه کند.

 

۵- برای هر یک از خدمات قابل ارایه (دارای شناسه خدمت) در پایگاه اینترنتی سازمان، بخش نظرسنجی تعریف و در منوی میزخدمت قرارگرفته است. مسئولیت دریافت، بررسی و جمع بندی نظرات دریافت شده درباره خدمات، بر عهده دفتر حقوقی و بازرسی می‌باشد و واحد متولی خدمت بایستی بر اساس گزارش دفتر بازرسی از نتایج حاصله، در تعامل با دفتر معماری سازمانی و هوشمند سازی درخصوص بازنگری در شیوه ارایه خدمت اقدام کند.

 

۶- شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه "ثبت و پاسخگویی به شکایات(۱۹۵) " که در پایگاه اطلاعرسانی سازمان در بخش حقوق کاربران قرار داده ‌شده است، ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به اپراتورها و واحدهای تخصصی ذیربط ارسال و پاسخ‌های آنان در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری، مراحل رسیدگی و پاسخ نهایی به شکایت خود را دریافت نمایند.

 

۷- شهروندان می توانند در هنگام دریافت هر خدمتی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان، پرسش‌های خود را در مورد هر یک از خدمات در منوی پرسش های متداول ثبت کنند. واحدهای متولی خدمت بایستی در بازه زمانی ۵ روزه به پرسش‌های درج شده پاسخ دهند. در صورت عدم پاسخگویی به پرسش‌های درج شده در کارتابل واحدهای متولی خدمت، پرسش‌ها به کارتابل دفتر بازرسی منتقل شده و این واحد مسئولیت پیگیری موضوع برای پاسخگویی به پرسش‌های درج شده را بعهده دارد.

 

۸- شهروندان می‌توانند در هنگام دریافت هر خدمتی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان، پیشنهادات خود را در مورد هر یک از خدمات در منوی پیشنهادات ثبت کنند. دفتر هوشمند سازی و معماری سازمانی بعنوان واحد متولی این بخش، بایستی در بازه زمانی ۳۰ روزه در تعامل با واحدهای مرتبط با موضوع پیشنهاد، نسبت به بررسی پیشنهاد مطرح شده اقدام کرده و پاسخ تایید یا عدم تایید آن را برای ارایه دهنده پیشنهاد ارسال کند. در صورت عدم بررسی و پاسخگویی ،پیشنهادات به کارتابل دفتر بازرسی منتقل شده و این واحد مسئولیت پیگیری موضوع برای پاسخگویی به پیشنهادات درج شده را برعهده دارد.

 

۹- شهروندان می‌توانند با مراجعه به تالار گفتگوی تخصصی در پایگاه اینترنتی سازمان، سوالات، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در حوزه‌های مرتبط با وظایف سازمان در بخش ICT درج کرده و با سایر اعضای تالار تبادل نظر داشته باشند. مدیریت(به‌روزرسانی، پاسخ به درخواست ها و...) هر یک از تالارهای گفتگو متناسب با موضوع ، بعهده نمایندگانی است که بصورت مکتوب از سوی معاونت ها و مدیران مربوط معرفی شده‌اند.

 

دریافت فایل راهبرد مشارکت الکترونیک

تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک

ساعات کاری سازمان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30

کد پستی: ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱

تلفن گویا: ۰۹۶۳۶۹

public_relationcra.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Accessibility
Powered by Tetis PORTAL