از آنجاکه تقاضاهای بسیاری برای تاسیس شبکههای رادیویی اختصاصی خدماتی، امدادی و شغلی به رگولاتوری ارسال میشود که در بسیاری موارد این سازمان به دلیل اشباع فضای فرکانسی، امکان صدور پروانه رادیویی در این حوزه را ندارد پروانه رادیو ترانک عمومی به منظور استفاده بهینه از فضای فرکانسی محدود و مورد نیاز امور خدماتی، امدادی و شغلی صورت گرفته است.
شبکه رادیو ترانک عمومی میتواند از طریق ایجاد شبکههای مجازی مجزا، نیاز همه گروه های کاری را بدون هر گونه تداخل رادیویی و با استفاده از فناوری روز و ارزانتر فراهم کند. در چارچوب این پروانه، خدمات شبکه به افراد حقوقی ارائه شده و استفادهکنندگان نگرانی نگهداری از ایستگاه های رادیویی را ندارند و نگه داری شبکه به عهده یک اپراتور حرفهای است.
دارندگان پروانههای رادیویی اختصاصی در صورتی که بتوانند نیازشان را از طریق شبکه رادیو ترانک عمومی تامین کنند دلیلی برای برخورداری از پروانه اختصاصی برایشان وجود ندارد و اگر در ناحیه پوشش شبکه رادیو ترانک قرار داشته باشند، با آنها مذاکره میشود تا نیازشان را از طریق این شبکه تامین کنند و درصورت عدم مراجعه، پروانه آنان پس از پایان اعتبار تمدید نخواهد شد.
پوشش این شبکه از مراکز استان و برخی نقاط صنعتی آغاز شده و براساس پروانه و طبق برنامه زمانی پیشبینی شده، تمام کشور به تدریج تحت پوشش شبکه رادیو ترانک عمومی قرار میگیرد.
اولین پروانه رادیو ترانک عمومی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه اعطا شد و تا اطلاع ثانوی اقدامی درخصوص واگذاری دیگر در این سرویس صورت نخواهد پذیرفت.
با توجه به انتقال پروانه ایجاد شبکه و ارائه خدمات رادیو ترانک عمومی به شرکت داده گستر عصر نوین، در حال حاضر شرکت داده گستر عصر نوین دارنده پروانه ایجاد شبکه و ارائه خدمات رادیو ترانک عمومی می باشد
ارائه این خدمت به صورت
الکترونیکی می باشد.
1. ثبتنام در پرتال سازمان و اخذ نام کاربری ازطریق
لینک ثبتنام پرتال سازمان
(در صورتیکه دارای نام کاربری می باشید، نیاز به ثبتنام مجدد نمی باشد)
2. مراجعه به
سامانه مدیریت درخواست خدمات
و تکمیل فرم "
ثبت اطلاعات کاربر و احراز هویت
" و بارگذاری معرفی نامه (قالب نامه را از
اینجا
دریافت کنید) به همراه مدارک مورد نیاز با امضاء بالاترین مقام و ممهور به مهر آن شخص حقوقی (در صورتی که قبلاً مراحل احراز هویت انجام شده، نیازی به احراز هویت مجدد نمیباشد)
3. ورود به
سامانه مدیریت درخواست خدمات
(پس از تکمیل فرایند احراز هویت و فعال شدن حساب کاربری)، تکمیل فرم "ثبت درخواست خدمت" و بارگذاری مدارک مورد نیاز
4. بررسی درخواست توسط سازمان
5. دریافت نتیجه درخواست خدمت (ورود به سامانه مدیریت درخواست خدمات و پیگیری درخواست از طریق کارتابل مربوطه)
|
|
درخواست اخذ پروانه مورد نیاز با امضاء بالاترین مقام صاحب امضا و مهر شرکت؛
تصویر کلیه صفحات اساسنامه شرکت (برابر با اصل)؛
تصویر اظهار نامه ثبت شرکت؛
مشخصات سهامداران؛
تصویر روزنامه رسمی یا نامه اداره ثبت شرکتها یا دایره ثبت شرکتها و یا اداره ثبت اسناد (برابر با اصل)؛
فرم تکمیل شده
مشخصات فردی
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و دو قطعه عکس ؛
تصاویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و سهامداران؛
تصویر برابر اصل شده کارت ملی؛
گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
فرم تکمیل شده اعلام نشانی مراکز خدمات پس از فروش و شعب منضم به کروکی محل آنها؛
تصویر مدرک تحصیلی مدیر عامل.
در حال حاضر، این پروانه صادر نمی شود.