دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات
1- تهیه، تنظیم و بازنگری دوره ‏ای برنامه‏ های نظارت و بازرسی از عملکرد دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات و ابلاغ به ادارات کل منطقه تابعه؛
2- بررسی و تحلیل گزارش ‏های نظارتی از عملکرد دارندگان پروانه و ارائه نتایج به مراجع ذیصلاح و بازخورد به دارندگان پروانه در صورت لزوم؛
3- تدوین و بازنگری آیین نامه ‏ها و دستورالعمل‏ ها و چک لیست‏ های نظارتی؛
4- طراحی و توسعه سامانه‏‏ های نظارتی از راه دور بر عملکرد دارندگان پروانه یا فراهم سازی دسترسی برخط به سامانه‏ های الکترونیکی اپراتورها؛
5- نظارت از راه دور و هماهنگی نظارت از راه نزدیک بر عملکرد دارندگان پروانه/مجوز، فعالین بخش پست (دولتی و غیردولتی) در چارچوب مفاد پروانه‏ های صادر شده، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر قوانین و مقررات موضوعه؛
6- تعیین فعالیت‏ ها و بهره برداری‏ های غیرمجاز و اعمال مقررات از طریق صدور اخطار، لغو موقت و دائم پروانه‏ ها و اعمال جرایم؛
7- همکاری یا ارائه پیشنهاد برای اصلاح قوانین، مصوبات و مقررات بخش پست و دفاتر پیشخوان خدمات؛
8- ارزیابی و رتبه بندی دوره ‏ای اپراتورهای پستی و دفاتر پیشخوان خدمات؛
9- تدوین و تصویب اصول حاکم و صدور مجوز تامین کنندگان خدمات دفاتر پیشخوان خدمات؛
10-برونسپاری خدمات قابل واگذاری دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان خدمات مطابق با فهرست ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور و نظارت بر حسن اجرای آن؛
11-بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه های نظارتی و قضایی برای هم افزایی در فرایندهای نظارت و اعمال مقررات؛
12-مشارکت در گروه‏ های مطالعاتی و کنفرانس‏ های ملی و بین المللی در زمینه‏ های مرتبط؛
13-همکاری در برگزاری سمینارها و نشست‏ های ملی و بین المللی در زمینه‏های مرتبط؛
14-همکاری با سایر واحدها در زمینه تدوین مقررات و پاسخگویی به دارندگان پروانه.
15- بررسی تراکنش های انجام شده در دفاتر از درگاه تامین کنندگان و تسهیم آن
16- ارسال تعرفه ها به صورت برخط
17- دریافت قرارداد و بررسی و بارگزاری فی مابین تامین کنندگان و دستگاه های اجرایی براساس خدمات قابل ارائه در دفاتر
18- ارائه خدمات بر اساس رتبه و امکانات دفتر از طریق تامین کننده

ارائه این خدمت به صورت الکترونیکی می باشد.

- پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی
- پروانه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT)

 

هزینه ارائه خدمت

درخواست این خدمت کاملا رایگان بوده و هیچگونه هزینه ای دربر ندارد.

عدم ارائه در میز خدمت الکترونیکی با توجه به ماهیت خدمت

تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک

ساعات کاری سازمان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30

کد پستی: ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱

تلفن گویا: ۰۹۶۳۶۹

public_relationcra.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
Powered by Tetis PORTAL